Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 2 listopada 2010

Wiersz o Paulinie!

Stało się. Napisano o mnie wiersz. Póki co, nie jest to utwór miłosny. ale... Kolega z biblioteki spytał, dlaczego ciągle słucham mp3, gdy idę ulicą. Wytłumaczyłam, że w ten sposób odcinam się od ruchu, kakofonii, gwaru. Że muszę się odseparować... Opisałam też, jak bardzo było mi niewygodnie, gdy mp3 odmówiło posłuszeństwa... I kolega napisał:

Słuchaj Dzieweczko

Słuchaj Dzieweczko! Ona nie słucha,
Lecz pełna smutku drży i płacze
Dlaczego płaczesz, me dziewczę drogie?
Coś złego się stało z mym odtwarzaczem

Było tak pięknie, muza waliła
Prosto w me uszy, Chylińska ryczała
Lecz nagle straszna cisza nastąpiła
I jak ja teraz będę istniała?

Bez mej muzyki tak ukochanej
Na ulicy, w parku, w autobusie
Bez membrany tak rozedrganej
Dotyku słuchawki mej milusiej?

Tak być nie może, tak się żyć nie da
Bez empetrójek prosto w mych uszach
To przecież tak, jakby żyć bez chleba
Ja muszę czymś hałas uliczny zagłuszać!

Pójdę z tym sprzętem do serwisu
Albo nie, lepszy sobie  kupię
Jak będzie trzeba, pójdę do komisu
Chcę dobrego sprzętu a cenę mam w dupie

Liczy się muza moja ukochana
Tego też pragną bardzo moje uszy
Wtedy znów życie ruszy z glana
Bez przeżywania ciszy katuszy!

Słuchaj Dzieweczko, a może chciała byś
Gamy innych dźwięków zasmakować
Bo w tym wszystkim chodzi o to, by
Komórek słuchowych nie dewastować

Jest tyle pięknych dźwięków przyrody
Na przykład uroczy skowronków spiew
Łagodnie szumiące strumyka wody
Czy wiatru szum w koronach drzew

Hmm... posłuchała i pomyślała
Najwyraźniej bijąc się z myślami
Po czym w te pędy się udała
Do... sklepu z odtwarzaczami






Ach... Pierwszy wiersz o mnie :-)

3 komentarze:

  1. Wiersz super!!! Pytanko, kuppilas nowy odtwarzacz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. :-) jak poprzedniczka/poprzednik super wiersz! Milusi :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy odcinanie się od ruchu, kakofonii, gwaru na ulicy jest dobre, właściwe, bezpieczne ? To znak czasu że młodzież w autobusach i na ulicy w uszy ma wetknięte małe słuchaweczki. Odseparowanie się od gwaru to odseparowanie sie od ludzi. Możesz tak sie zasłuchać miłych dźwięków, że nie zauważysz nadjeżdzającego pojazdu, czerwonego światła. Nie usłyszysz koleżanki czy znajomego mówiacego Ci "Cześć Paula". O wypadek nietrudno, gdy jest się odizolowanym od otaczających niebezpieczeństw.

    OdpowiedzUsuń